Aanmelden

Centrum voor Psychotherapie

Wat zijn de stappen van ons aanmeldproces?

In de meeste gevallen komt u bij Empathon terecht met een geldige verwijsbrief via ZorgDomein van uw huisarts. Deze verwijzing is belangrijk om ervoor te zorgen dat u de juiste zorg krijgt. Het is de eerste stap om aan de slag te gaan met het verbeteren van uw geestelijke welzijn.

Na ontvangst van de verwijsbrief via ZorgDomein, dient u zich nog steeds bij ons aan te melden via ons eigen aanmeldformulier (zie knop). Dit formulier is ontworpen om ons meer inzicht te geven in aanvullende persoonlijke informatie. Het invullen van dit formulier is tevens belangrijk om ervoor te zorgen dat wij u van de juiste zorg kunnen voorzien.

 

LET OP: Controleer voor dat u zich aanmeldt de informatie over verzekeringen, er kunnen voor u voorwaarden gelden vanuit uw verzekeraar, en wij hebben niet met alle verzekeringen een contract.

Nadat u alle vragen op het aanmeldformulier hebt beantwoord en op de verzendknop hebt geklikt, ontvangt u een bevestiging van uw aanmelding. Dit laat u weten dat we uw aanmelding hebben ontvangen en u bij ons op de wachtlijst wordt geplaatst. In geval van foutieve of missende informatie neemt het secretariaat contact met u op. Bij wijzigingen uwerzijds van informatie kunt u contact met ons Secretariaat opnemen.

Met de bevestiging van uw aanmelding bent u op onze wachtlijst geplaatst. We begrijpen dat wachten moeilijk kan zijn, en we streven ernaar om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Voor de meest actuele wachttijden kunt u onze wachttijdpagina raadplegen. Houd er rekening mee dat deze tijden indicatief zijn en kunnen variëren.

 

We willen benadrukken dat het geen zin heeft om tijdens het wachten aan een van de behandelaren te vragen wanneer u aan de beurt bent, en we vragen u vriendelijk dit gelieve ook niet telefonisch te vragen. In de geestelijke gezondheidszorg is tijd kostbaar, en helaas hebben we niet direct een antwoord op deze vraag beschikbaar. U mag ons altijd mailen met de vraag en zullen wij ons best doen u zo goed mogelijk te helpen en uw gegevens/plek op de wachtlijst te controleren. Voor eventuele bemiddeling vragen wij contact op te nemen met uw huisarts of uw verzekeraar.

Zodra u aan de beurt bent, neemt de behandelaar waaraan u bent gekoppeld contact met u op. Dit kan telefonisch zijn, per e-mail of via een WhatsApp bericht, afhankelijk van de voorkeur van de behandelaar op dat moment.

 

Vergeet niet bij uw eerste afspraak uw identiteitsbewijs mee te nemen zodat wij deze kunnen verifiëren.

Als u vragen heeft of zich complicaties voordoen tijdens het aanmeldproces, aarzel dan niet om contact met uw huisarts op te nemen of met ons via algemeen@empathon.nl. We streven ernaar om zo snel mogelijk op uw vragen te reageren (uiterlijk 72 uur) en eventuele zorgen hopelijk bij u weg te nemen.

 

Bij Empathon geloven we in het bieden van persoonlijke en empathische zorg. We kijken ernaar uit om u te ondersteunen op uw reis naar een gezonder en gelukkiger leven.

Om ervoor te zorgen dat we uw gegevens veilig kunnen verwerken, vragen wij u vriendelijk om bij aanmelding in het bezit te zijn van een Zorgdomein verwijsbrief, doorgestuurd door uw huisarts. Indien u hier niet over beschikt, adviseren wij u dit bij uw huisarts/ verwijzer ALSNOG na te vragen.

 

Indien uw huisarts niet in staat is om de verwijsbrief veilig door te sturen, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met ons secretariaat en te mailen naar: verwijsbrief@empathon.nl, rekening houdend met de privacyrichtlijnen van de AVG. Bij voorbaat dank.

Beste cliënt, we waarderen uw keuze voor onze zorg en moedigen u aan om uw naasten actief te betrekken. Hun steun is van onschatbare waarde voor uw welzijn. Ontdek hoe zij deel kunnen nemen aan uw zorgtraject door te kijken op de pagina Naasten. Een samenwerking met uw dierbaren versterkt begrip en creëert een krachtig ondersteunend netwerk.